Kirjapainon markkinointiosaaminen yritysten käyttöön

Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj tarjoaa monimediatalon palveluita yrityksille entistä laajemmalla skaalalla. Konsernin uusi Markkinointikompassi-palvelu auttaa yrityksiä aina markkinoinnin suunnittelusta toteutukseen.


Markkinointikompassin myyntipäällikkö Sanna Hietamäki on kiertänyt alueen yrityksissä kertomassa laajasta palvelurepertuaarista ja huomannut, että markkinointiavulle on tilausta.
-Erityisen kiinnostuneita yrittäjät ovat olleet sisällöntuotannosta, painotuotteista sekä sosiaalisen median kampanjatoteutuksista.
Markkinointikompassin toiminnan tausta-ajatuksena on helppous. Kun aikaisemmin asiakas on saattanut asioida usean ihmisen kanssa yrityksen markkinoinnin tiimoilta, nyt kaiken palvelun saa yhden luukun periaatteella. Keski-Pohjanmaan Kirjapainon sisältä löytyy niin mainostoimisto-, ohjelmointi-, paino-, jakelu- ja sähköisen median palvelut sekä yrittäjien hyödynnettävissä oleva lehtiperhe.
– Voimme tehdä yrittäjälle konkreettisen markkinointisuunnitelman, jota on helppo noudattaa. Suunnitelmassa kartoitetaan yrityksen kohderyhmät ja valitaan parhaat mainoskanavat niiden tavoittamiseksi. Kun markkinointisuunnitelma on laadittu, yrittäjä voi keskittyä omaan ydinosaamiseensa eli tuotteensa valmistamiseen ja myyntiin, Sanna Hietamäki toteaa.


Tarinat kiinnostavat
Hietamäen lisäksi Markkinointikompassissa työskentelevät Hanne Haapakoski, jonka vastuulla ovat erityisesti sisältömarkkinoinnin ratkaisut sekä Heidi O’Gorman, joka vastaa digitaalisesta tuotannosta.
– Sisältömarkkinointi kasvattaa suosiotaan jatkuvasti, ja me autamme ottamaan siitä hyödyn irti. Voimme ideoida sisällön valmiiksi, tuottaa sen ja toteuttaa valmiiksi tuotteeksi asti printin tai verkon puolella. Kuluttajat ovat kiinnostuneita tarinoista ja ihmisistä tuotteiden ja palveluiden takana sekä saamaan hyötytietoa, joka helpottaa arkea. Tätä yritysten kannattaakin hyödyntää omassa markkinoinnissaan, Haapakoski toteaa.
– Sosiaalisen median ja digitalisaation aikana on markkinoinnissakin tärkeää käyttää erilaisia kanavia perinteisestä printistä, verkkoon ja someen. Haluamme myös vastata asiakkaiden odotuksiin yhä tarkemmasta mitattavuudesta, O’Gorman jatkaa.
Kolmen naisen lisäksi Markkinointikompassin käytössä on monipuolinen kaarti markkinoinnin, mainonnan, kirjoittamisen, valo- ja videokuvaamisen ammattilaisia sekä verkkomarkkinoinnin asiantuntijoita.


TARVITSETKO APUKÄSIÄ JA IDEOITA YRITYKSESI MARKKINOINTIIN?
Ota yhteyttä Markkinointikompassin Sannaan puh. 040 8238950 tai sanna.hietamaki@kpk.fi


Kuvassa: Sanna Hietamäki (vas.), Heidi O’Gorman (kesk.) ja Hanne Haapakoski työskentelevät Keski-Pohjanmaan Kirjapainon uudessa Markkinointikompassi-palvelussa. Kuva: Markku Jokela / Keskipohjanmaa




Takaisin »